Zawsze zmęczony? 5 znaków, które potrzebujesz więcej snu

0
43

Uderzasz drzemki w regularne, zostały zamknięte, aby zasnąć przy biurku i fantazjować o drzemce. Ale czy któreś z tych sennych zachowań jest normalne? Zameldowaliśmy się u Daniela Shade’a, dyrektora Centrum kompleksowego snu w Allegheny Health Network, aby dowiedzieć się, czy twoje zmęczone, mętne nawyki są normalne – czy też oznaki kłopotów.

Zawsze zmęczony smile29.eu? 5 znaków, na które należy uważać

Zawsze zmęczony? 5 znaków, które potrzebujesz więcej snu

 

1. Twój alarm brzmi dla ciebie jak śmierć.

Co jest normalne: może nie wyskoczysz z łóżka zaraz po usłyszeniu alarmu. Jeśli byłeś w głębokim stanie snu, kiedy to wybuchło, twój mózg nie miał czasu, aby całkowicie przełączyć się w stan czuwania i nadal wydziela substancje snu, wyjaśnia dr Shade.

Co nie jest: Uderzanie w drzemkę przy powtórzeniu. Naprawdę, to nie jest „złe” zachowanie, ale pomyśl o tym, co alarm mówi: wstajesz, zanim twoje ciało jest gotowe, mówi dr Shade. Oczywiście, nie możesz użyć tego jako pretekstu do spóźnienia się do pracy („mój rytm dobowy powiedział mi, abym wszedł dziś o 10 …”), ale rozważ skorzystanie z opcji spania przed snem nieco wcześniej, aż do przebudzenia stanie się łatwiejsze.

2. Zawsze chcesz się zdrzemnąć.

2. Zawsze chcesz się zdrzemnąć.Co jest normalne: coś wielkiego zakłóciło twój plan snu zeszłej nocy (podróż, przyjęcie urodzinowe twojego najlepszego przyjaciela) i jesteś wystarczająco zmęczony, by się zdrzemnąć. Przyjęcie 20-minutowego porwania to dobry pomysł, aby pomóc Ci nadążyć za snem i poczuć się odświeżonym. (Drzemać dłużej niż to i możesz pogrążyć się w głębszych etapach snu i obudzić się oszołomiony.)

Co nie jest: Czujesz, że każdego dnia potrzebujesz drzemki. „Powinieneś być w stanie funkcjonować bez drzemki, jeśli spałeś dobrze przez ostatnie kilka nocy” – mówi dr Shade. Więc jeśli masz siedem do ośmiu godzin na dobę i nadal jesteś zmęczony, porozmawiaj ze swoim lekarzem. Możesz cierpieć na zaburzenia snu, takie jak bezdech senny lub inne problemy zdrowotne, takie jak choroba tarczycy lub niedokrwistość.

3. Uważasz kawę za eliksir życia.

Co jest normalne: o porannym kubku (to też jest zdrowe), a po obiedzie wciąż czuję się oszołomiony – właśnie dlatego wymyślono sjestę! „Każdy dzień zapada w czujność o tej samej porze każdego dnia” – mówi dr Shade. Jest to naturalna część twojego biologicznego rytmu i mają one wymyślną nazwę: okołodobowe koryto. Jest jeden po lunchu, a drugi około 4:00 – choć założymy, że nie zauważysz drugiego. Wstawanie i poruszanie się to niekofeinowany sposób na pozbycie się adrenaliny z powodu senności, mówi.

Co nie jest: Po południu sięgasz po java. Jeśli musisz polegać na kawie, aby nie zasnąć w ciągu dnia i w przeciwnym razie nie może funkcjonować (jak zasnąć przy biurku), może to sygnalizować, że masz większy problem, który wymaga naprawy. Kawa jest świetnym środkiem pobudzającym, pijąc ją po 3 po południu. jest nie-nie, jeśli chcesz dobrze spać tej nocy. Aby zidentyfikować potencjalny problem, dr Shade prosi pacjentów, aby założyli urządzenie do monitorowania kondycji, które rejestruje twoje nawyki snu. „Pierwszym strome jest sprawdzenie, czy masz wystarczająco dużo godzin. Jeśli tak, specjalista ds. Snu pomoże ustalić, co jeszcze się dzieje „, mówi.

4. Martwisz się w nocy.

4. Martwisz się w nocy.Co jest normalne: wszyscy mamy czasy, kiedy przeżuwanie przejmuje w nocy. Jednak nawyki, takie jak płacenie rachunków w łóżku online lub praca na komputerze, powodują wzrost poziomu stresu. Również niebieskie światło emitowane przez te urządzenia hamuje uwalnianie melatoniny, hormonu, który uśpienia cię do snu. Kluczową kwestią jest zmiana rutyny w czasie snu – nie pozwól, by biznes w twojej sypialni w ogóle, mówi dr Shade.

Co nie jest normalne: jeśli wyścig, „zawsze na” umysł zakłóca zdolność do zasypiania, niepokój może być przyczyną winy. Kłopot w tym, że to sytuacja z kurczaka lub jajka. Lęk powoduje problemy ze snem, ale problemy ze snem również wywołują lęk, zgodnie z Amerykańskim Stowarzyszeniem Lęku i Depresji. Wszelkie problemy związane z lękiem należy omówić z lekarzem, co poprawi jakość życia i nawyki snu.

5. Szybko zasypiasz.

Co jest normalne: od zasypiania zajmuje ci od pięciu do 10 minut. Twoje ciało potrzebuje czasu, aby całkowicie się zrelaksować, by wpaść w sen.

Co nie jest: Zasypianie, gdy tylko Twoja głowa uderzy w poduszkę (lub zanim jeszcze do niej dojdziesz) lub spanie trwa dłużej niż 30 minut. Odłożenie drzemki natychmiast oznacza, że ​​jesteś zmęczony – nawet wyczerpany. „Twoje ciało mówi: Odzyskuję moje terytorium. Potrzebujesz teraz spać „- mówi dr Shade.

Dłuższe niż pół godziny i możesz cierpieć na bezsenność, co sprawia, że ​​trudno zasnąć. Jeśli szybko zdrzemniesz się, czas podnieść łóżko o 15-minutowe przyrosty, aż otrzymasz odpowiednią ilość. Jeśli bezsenność jest problemem, pomyśl o rozmowie z lekarzem. Nie wystarczy wziąć tabletkę nasenną i zrobić, ale powinieneś odkryć przyczyny leżące u podstaw problemu, abyś mógł wrócić do błogiego snu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTesto Ultra – opinie – cena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here